Google Analytics obsahuje řadu měřicích nástrojů a přehledů, které vaší firmě pomohou dostat se na vrchol.

 

  • Google Analytics je důležitým nástrojem pro zjištění toho, co zákazníky přivádí na webové stránky vaší firmy (nebo z nich pryč).
  • Údaje, ke kterým máte přístup prostřednictvím Google Analytics, často usnadňují stanovení měřitelných obchodních cílů.
  • Začít s Google Analytics je zdarma a snadné.

Jako majitel firmy věnujete nekonečnou práci tomu, abyste získali pozornost svých zákazníků. Pokud však nepoužíváte analytický nástroj ke sledování návštěvnosti webu, nikdy nebudete vědět, zda se všechna ta práce vyplatí. Díky svým robustním funkcím webové analýzy a vytváření přehledů vám Google Analytics může pomoci vytěžit z návštěvníků vašeho webu maximum. Může to být neuvěřitelně cenný nástroj, pokud chcete získat nové zákazníky nebo se dozvědět, co vaše zákazníky přivádí zpět. Přečtěte si dopředu průvodce mnoha funkcemi Google Analytics a návodem, jak ji začít používat ve prospěch vaší firmy.

Co je Google Analytics?

Google Analytics nabízí snadný a bezplatný způsob sledování a analýzy návštěvníků na vašem webu. Každý měsíc byste mohli mít tisíce návštěvníků, ale tito návštěvníci jsou prakticky bezvýznamní, pokud o nich nic nevíte. Google Analytics vás může naučit, co potřebujete vědět.

Kromě sledování počtu návštěvníků poskytuje Google Analytics klíčové informace o tom, jak si vaše webové stránky vedou a co můžete udělat pro splnění svých cílů . Můžete sledovat vše od návštěvnosti vašeho webu až po to, odkud návštěvnost přichází a jak se návštěvníci chovají. Můžete dokonce sledovat aktivity na sociálních sítích , sledovat provoz v mobilních aplikacích, identifikovat trendy a integrovat další zdroje dat, které vám pomohou činit informovaná obchodní rozhodnutí.

Jak nastavíte Google Analytics?

Zde je návod, jak začít s Google Analytics pro váš firemní web.

Základy Google Analytics

Pokud chcete přeskočit podrobnosti a jen začít, zde je přehled toho, jak nastavit Google Analytics na vašem webu:

  • Přihlaste se do Google Analytics pomocí svého účtu Google.
  • Klikněte na tlačítko Správce v levém dolním postranním panelu hlavního panelu.
  • Vyberte účet nebo vytvořte účet.
  • Kliknutím na rozbalovací nabídku vytvořte nemovitost.
  • Klikněte na Web a přidejte název a URL svého webu.
  • Vyberte si časové pásmo.
  • Vyberte si obor.
  • Klikněte na Datové toky a poté na Přidat tok.
  • Vaše ID měření se zobrazí v pravém horním rohu.

Zaregistrujte si účet Google Analytics

Chcete-li používat Google Analytics, budete potřebovat účet Google . Přejděte na stránku google.com/analytics. V nabídce vlevo klikněte na Přihlásit se nebo Vytvořit účet. Vyplňte požadované informace ― název účtu, název webu, adresu URL, odvětví, časové pásmo a nastavení sdílení dat. Kliknutím na Vytvořit dokončíte nastavení účtu.

Nastavte si na svém webu Google Analytics

Ke sledování vašeho webu je vyžadován měřicí kód <script> nebo ID měření. Po nastavení účtu budete přesměrováni přímo do sekce Sledovací kód. Sledovací kód musí být na každé stránce, kterou chcete sledovat.

Buď zkopírujte a vložte kód přímo do své šablony webu, nebo zkontrolujte, zda váš webový hostitel, tvůrce webu nebo blogová platforma nemá integraci Google Analytics. Například na WordPress existuje několik zásuvných modulů, které automaticky přidají měřicí kód na každou stránku. Někteří tvůrci webových stránek mají konkrétní stránku nebo pole, kam zadáváte ID měření. Jiné – jako Blogger a Squarespace – vyžadují pouze vaše ID webové služby Google Analytics nebo číslo účtu, což je řetězec čísel s předponou písmene G, které identifikuje váš web.

Přidat uživatele

Chcete, aby ostatní členové vašeho týmu viděli váš účet Google Analytics? Vše, co potřebujete, jsou jejich e-mailové adresy. Klikněte na kartu Správce v levém postranním panelu, vyberte účet a klikněte na Správa přístupu. Odtud můžete přidávat nové uživatele a nastavovat oprávnění. Můžete například omezit uživatele na čtení a analýzu provozu nebo jim udělit přístup na úrovni správce, aby mohli provádět věci, jako je úprava nastavení. Přidání uživatelů také usnadňuje prezentaci zpráv a spolupráci.