Angažovaní zaměstnanci nabízejí vašemu podnikání spoustu výhod. Zde je návod, jak je tam dostat.

  • Zaměstnanci chtějí mít pocit, že jsou do své práce investováni a propojeni s ní.
  • Angažovaní zaměstnanci méně absentují, jsou produktivnější a komunikativnější.
  • Chcete-li zvýšit angažovanost zaměstnanců, vytvořte silnou firemní kulturu a buďte ke svým zaměstnancům otevření.

Zapojení zaměstnanců se rychle stává jedním z hlavních módních slov na pracovišti a často se používá k měření spokojenosti s prací a úrovní produktivity. Dnešní zaměstnanci už nemají zájem se jen ukázat, splnit své úkoly a jít domů – chtějí být do své práce investováni a nadšení pro ni a cítit se propojeni a oceňováni svou společností. Bohužel většina zaměstnanců to tak necítí. Výzkum společnosti Gallup odhalil, že pouze 36 % zaměstnanců uvádí, že se v práci cítí zaneprázdněni. S tak nízkou úrovní angažovanosti by se zaměstnavatelé měli aktivně snažit najít způsoby, jak udržet své zaměstnance zapojené a spokojené.

Co je to angažovanost zaměstnanců?

Angažovaný zaměstnanec je nadšený ze své práce a aktivně se podílí na dosahování obchodních cílů a zájmů. Mají pozitivní vztah k organizaci a jejím hodnotám a jsou oddaní své práci. Naproti tomu neangažovaný zaměstnanec je někdo, kdo může svou prací setrvat (tj. dělá naprosté minimum, aby se obešel) nebo aktivně znevažovat společnost vůči ostatním uvnitř nebo vně organizace.

Pomocí softwaru pro zapojení zaměstnanců můžete vytvořit strategii, která sleduje zkušenosti zaměstnanců a spokojenost s prací, monitoruje vaši organizační kulturu a analyzuje výsledky průzkumů, abyste získali přehled o morálce a angažovanosti vašich zaměstnanců.

Proč je angažovanost zaměstnanců důležitá?

Angažovanost zaměstnanců je víc než jen to, že jsou zaměstnanci spokojeni se svou prací – jde o pocit hrdosti a spojení s prací a podnikáním, což často vede k vyšší spokojenosti s prací, produktivitě a kvalitě práce.

Angažovaní zaměstnanci jsou odhodláni zlepšovat svou práci a společnost jako celek. Je nepravděpodobné, že by opustili svou pozici kvůli vyššímu platu nebo lepšímu titulu v jiné společnosti, což snižuje míru fluktuace vašich zaměstnanců .